Als je een lijst van succesvolle ondernemers maakt, doet het er niet zoveel toe wie je op die lijst zet en welke definitie van succes je hanteert bij het samenstellen van die lijst. Al gauw ontdek je dat deze mensen - hoe verschillend ze ook zijn - een ding met elkaar gemeen hebben. Ze hebben een verhaal te vertellen dat raakt. Het zorgt ervoor dat ze de dingen anders doen dan anderen. Niet anders omdat anders beter is, maar omdat ze nu eenmaal anders zijn. Omdat dat klopt.
Ook ondernemers (en leiders van maatschappelijke organisaties) met Een Merk Dat Klopt zijn anders dan anderen in hun branche. Gevoeliger, creatiever of gedurfder. Speelser, vrijer of meer betrokken. Ruimdenkender, liever of juist harder. Wat dan en ook en hoe dan ook: ze hebben hun eigen kijk op de wereld, eigen werkwijze en eigen definitie van succes. Het zijn mensen van vlees en bloed, met diepgang en een verhaal.
Zij weten wie ze zijn. En dat maakt alle verschil. Vanuit daar ontdekken ze wat klopt voor hen. En maken dat waar. Zo eenvoudig is het.