Anders kijken naar merken en marketing

masterclass voor ondernemersnetwerken in Utrecht
te financieren vanuit Ondernemersfonds Utrecht
Meer weten

Als je doet wat je altijd deed...

… krijg je wat je altijd kreeg. Dat weet iedere ondernemer.

In 2024 financierde het Ondernemersfonds Utrecht activiteiten ter waarde van totaal 12,5 miljoen euro. Met het geld uit het Ondernemersfonds Utrecht worden vooral events, verbeteringen van (winkel)gebieden, en soms onderzoeken, gefinancierd.


Wat ons opvalt, is dat er nog niet zoveel activiteiten worden ontplooid om de ondernemers en organisaties in de gebieden zélf te bekrachtigen, hun gezamenlijke verhaal te versterken en onderlinge band te verdiepen.

Een gemiste kans. En wij hebben de oplossing.

Want het is anno nu juist van cruciaal belang om als ondernemer te begrijpen wat jou, je bedrijf of organisatie - maar ook het gebied waarin je werkt - uniek maakt. Waarom komen klanten graag bij jullie? Wat kenmerkt jullie manier van werken? Wat beloven jullie? En: hoe zorg je er (samen) voor dat dát nog beter MERKbaar is?

Het is tijd voor écht iets anders

Het is tijd voor écht iets anders

Van leren wat hoort naar ontdekken wat klopt

Je kunt natuurlijk een expert uitnodigen. Die vertelt jullie doorgaans hoe je iets goed - of beter - doet. Die deelt zijn of haar (waardevolle) visie op bijvoorbeeld financiën, bedrijfsontwikkeling, leiderschap, organisatie of zichtbaarheid.

Die leert jullie hoe het hoort.

Maar: er is een verschil tussen wat hoort en wat klopt.

Wat hoort volgt ongeschreven normen, wetmatigheden en objectieve ‘succes’formules. Wat klopt is persoonlijk, voor iedereen anders. Het raakt aan wie je bent als ondernemer en hoe je moeiteloos werkt.

Neem zichtbaar zijn - ons ding. Voor elke ondernemer - en voor élk gebied - is zichtbaarheid belangrijk. Maar zichtbaar zijn kan op tal van manieren. De vraag is: wat klopt voor jou en jullie, en waarom? Dát begrijpen, maakt alle verschil.

Example image
Masterclass: Anders kijken naar merken en marketing

Het is - kortom - tijd voor een keer écht iets anders. En dát is wel aan ons besteed.

Met opgeteld ruim dertig jaar ervaring met merken en marketing, maar vooral met een energie waar je niet omheen kunt, nemen we in onze Masterclass Anders kijken naar merken en marketing

ondernemers en organisaties in 2,5 uur mee op een zinderende ontdekkingsreis.

Speciaal voor Utrechtse wijken, maken wij die masterclass op maat. Met aandacht voor wat jullie wijk - of: trekkingsgebied - zo bijzonder maakt. Een event dat bekrachtigt, inspireert en aanzet tot praktische actie. En ook nog eens reuze verbindend. 

Helemaal in lijn dus met de doelstellingen van Ondernemersfonds Utrecht, als je het ons vraagt. 

De bekrachtiging van jullie ondernemers zorgt voor versterking van het ondernemersklimaat in jullie wijk. Het geheel wordt beter, als de delen zich ontwikkelen. Kracht en energie is aanstekelijk.

Wanneer gaan we de ondernemers in jullie wijk een onvergetelijk event bezorgen?

Example image
Boek deze MasterclassMeer info en contact

Wie zijn wij?

Twee professionals. Vriendinnen ook, die het beste in elkaar naar boven halen. Een energiek duo dat in staat is de zaal op zijn kop te zetten.

Twee doorgewinterde merk- en marketingprofessionals - natuurlijk óók ondernemers uit Utrecht, en met een groot hart voor de ondernemers in onze stad.

Example image

Inhoudelijk ijzersterk. On topic. Actueel. En haarscherp. Met een grote liefde voor hun vak, voor mensen - en zeker voor ondernemers. Altijd op zoek naar hun verhalen, waardoor geen enkele masterclass hetzelfde is. Maar zonder uitzondering raak, vol humor, interactie en ideeën.

Example image
Francien van Eersel

merkantropoloog

helpt ondernemers ontdekken wat klopt

Meer over Francien
Example image
Michelle Barten - van Deijl

marketingpartner

helpt ondernemers om dat waar te maken

Meer over Michelle

Grote lijnen

- inhoud van deze Masterclass -
  • Anders Kijken naar merken
    First things first: wat is een merk eigenlijk, en heb of ben jij een merk?

  • Elk merk heeft karakter nodig, wat is die van jou?

    Zinderende reis langs twaalf archetypen*, vol herkenning en voorbeelden.

  • Over waarmaken
    Kiezen voor wat klopt: alignement, leiderschap én zichtbaarheid.

  • Het unieke karakter van jullie wijk
    Het geheel is meer dan de som van de delen. En dit is waarom.

  • Anders kijken naar marketing
    Zichtbaar zijn op een manier die klopt voor jou.

  • Aan de slag
    Met je eigen, unieke, persoonlijke waarmaakplan op 1 A4.

  • Q&A
    Er is altijd ruimte voor het stellen van vragen of het inbrengen van een casus!

* Archetypen zijn oerkarakters, die we in ons hebben. Ze verklaren ons gedrag en triggeren verlangens. Je dominante archetypen zijn het vertrekpunt voor Een Merk Dat Klopt.

"Een écht andere manier van kijken."

- Marijke

"De liefde voor het vak spat er vanaf."

- JOhan

"Heerlijk praktisch. Een verademing."

- Ineke

"Zó herkenbaar. En toch verrassend."

- Xander

Example image

Goed om te weten

Voor wie?

De 'Masterclass: Anders kijken naar merken en marketing' is bij uitstek geschikt voor Utrechtse netwerken van ambitieuze ondernemers die willen groeien en ontwikkelen.

Wat het kost

3500,- *

  • exclusief BTW

  • verder inclusief alles, dus geen extra kosten voor voorbereiding en reistijd

Bij 50 deelnemers is dit dus 70 euro pp, gefinancierd uit het Ondernemersfonds Utrecht.

* LET OP: pilotprijs

Direct boeken

Wat het oplevert

onbetaalbaar

  • zinderende, energieke en optimistische masterclass van 2,5 uur

  • écht een keer iets anders

  • inhoudelijk sterk en onderbouwd met feiten, voorbeelden en herkenbare verhalen

  • blijvende impact op de ondernemers in je netwerk

  • op maat gemaakt voor jullie specifieke wijk

  • deelnemers ontdekken wat klopt voor hen

  • voor iedereen een concreet persoonlijk waarmaakplan op A4

  • voor iedere deelnemer Franciens boek 'Anders kijken op weg naar Een Merk Dat Klopt cadeau (twv 12,95 euro)*


* Inbegrepen tot 50 deelnemers. Daarna 12,95 euro per deelnemer.

Dit willen wij!

Masterclass: Anders kijken naar merken en marketing

Omdat het tijd is voor een keer écht iets anders!

  • Inhoudelijk sterk en onderbouwd.

  • Inspirerend.

  • Herkenbaar (wij ondernemen ook!).

Meer info & contact

Meer over Francien

Example image

Francien van Eersel (1977) is antropoloog met meer dan vijftien jaar ervaring in het communicatievak. Met haar Native Brand methode helpt ze sinds 2017 ondernemers en (maatschappelijke) organisaties aan hun kloppende merk.

Klanten roemen Francien om haar oprechte interesse, haar andere manier van kijken en haar talent om altijd de kern te raken. Haar geuzentitel: drakentemmer.

Franciens antropologische kijk op branding is uniek in de wereld. Het gedachtegoed van Een Merk Dat Klopt kent drie pijlers: antropologie, archetypen en de reis van de held. In 2022 ging de eerste jaaropleiding tot Native Brand strateeg van start, speciaal voor professionals die willen werken met het gedachtegoed.

Francien is naast ondernemer en merkantropoloog ook spreker en auteur. Van haar hand verscheen in 2022 'Anders kijken op weg naar Een Merk Dat Klopt'. In mei 2023 verscheen 'Het Grote Boek voor Een Merk Dat Klopt'.

eenmerkdatklopt.nl

Meer over Michelle

Example image

Michelle Barten - van Deijl (1981) is een doorgewinterde marketeer die álle kanten van dit mooie vak al zag. Sinds 2021 werkt ze als marketingpartner met en voor kennisondernemers in uiteenlopende branches.

Bij haar klanten staat Michelle bekend als enthousiast, nieuwsgierig, praktisch en een échte vakvrouw. Het mooie? Michelle laat je zien dat je - om je merk waar te maken - niet heel veel nieuwe dingen hoeft te bedenken. Starten met wat er al is, dát is Michelle's devies.

Haar kijk op marketing is uniek en uitgesproken. Zo laat zij zien dat het feit dat marketingwettten bestaan eigenlijk betekent dat je ze zo in mag zetten dat het klopt - en dus werkt - voor jou als ondernemer.

Michelle is naast ondernemer en marketingpartner ook spreker en podcastmaker. Ze host met het grootste gemak ieder event, en is bekend van onder meer de podcastserie 'Over Ondernemen', te beluisteren via alle bekende platforms.

marketingmaandag.nl